Pri obravnavi kmetijstva Slovenije sem eno šolsko uro namenila spoznavanju o pomenu čebel za človeka in kmetijstvo. Učenci so najprej poslušali razlago o omenjeni temi, nato pa so si ogledali kratke posnetke na naslednjih spletnih naslovih:
- https://www.youtube.com/watch?v=bqHC4jvl0zo - Opraševalci – nepogrešljivi pri pridelavi hrane
- https://www.youtube.com/watch?v=9gb7UljlQ04 - Čmrlji – mojstri opraševanja
- https://www.youtube.com/watch?v=PqNPanV_Lvs - Če izgine čebela, izgine tudi človek!
- https://www.youtube.com/watch?v=oNnNzpN-BX0 - Pravilna raba FFS v kmetijstvu ter pomen opraševanja čebel, ki jih ta sredstva ogrožajo.
Sledila je naloga izdelovanja izdelkov. Ker istočasno sodelujemo tudi v projektu »Inovativna pedagogika 1:1«, so učenci uporabili tablične računalnike in pametne telefone ter začeli izdelovati PPT, miselne vzorce in kratke filme o pomenu čebel in njenega opraševanja za človeka in gospodarstvo. Lahko so delali individualno ali pa v dvojicah. Svoje izdelke so lahko dokončali doma ter jih poslali na moj elektronski naslov, da sem jih pregledala. Nastali so izjemno dobri izdelki. Nekaj jih je dodanih spodaj.
Učna ura je potekala tekoče in brez težav. Učenci so bili motivirani za delo, sledili so navodilom, iskali podatke, si ogledovali različne zapise ter foto in video material o pomenu čebel in aktivno ustvarjali svoj ppt, miselni vzorec in filmček. Pri tem so selektivno iskali informacije ter podatke na svetovnem spletu. Hkrati so razvijali kritično razmišljanje in pri delu v dvojicah razvijali sodelovalno delo in socialni čut. Pri evalvaciji so v razgovoru z mano sodelovali vsi učenci in vsak učenec, ki je želel, je svoj izdelek tudi predstavil sošolcem.
Učenje skozi različne samostojne dejavnosti se pri učencih kaže kot uspešno, saj so za delo bolj motivirani in bolj odgovorni, hkrati pa učno snov usvajajo uspešneje in hitreje. Pri prikazani aktivnosti so učenci razvijali kompetenco izkustveno učenje.
Učiteljica: Jelka Krampl