ŠZS - Šport za sprostitev

11. teden dela na daljavo

11. teden dela na daljavo 25. - 29. 5. 2020

VADBA S POMOČJO APLIKACIJE

Na spletu in pametnih telefonih najdete mnogo aplikacij za zdrav življenjski slog in vadbo - aplikacije, ki beležijo čas, razdaljo, hitrost, višinsko razliko, monitoring, opravljajo statistike, analizo, narekujejo vadbo itd.

1. Poišči različne aplikacije in jih preizkusi.
2. Izberi aplikacijo (računalniški program) s pomočjo katere boš opravil/a vadbo.
3. Oddaj dokaze in odgovori na vprašanja. 
   
- Naloži fotografijo aplikacije, ki si jo uporabil/a.
    - Katero aplikacijo bi priporočil/a sošolcem in zakaj?
    - Koliko uporabljaš aplikacije pri izvajanju vadbe? (od 1-malo do 5-zelo veliko)

 

10. teden dela na daljavo 18. - 22. 5. 2020

VADBA PO LASTNI IZBIRI

1. Izberi si športno aktivnost, ki jo boš opravljal/a 45 minut. Lahko je tudi kombinacija različnih disciplin.
2. Pred vadbo se dobro ogrej.
3. Po vadbi ne pozabi na vnos tekočine (vode) in osebno higieno.
4. Odgovori na vprašanja v spletni učilnici:
- Na kratko opiši vadbo (discipline).
- Zakaj si izbral/a zgoraj opisano vadbo?
- Koliko krat si bil/a ta teden gibalno aktiven/na 60 minut na dan?

 

9. teden dela na daljavo 11. - 15. 5. 2020

15. VERIGA ČISTIH ROK

Cilj: nabiranje kilometrov z gibanjem za verigo čistih rok

Vsako leto 5. maja ob pozivu Svetovne zdravstvene organizacije po vsem svetu potekajo kampanje o pomenu čistih rok za zdravje ljudi. Ob mednarodnem dnevu higiene rok so letos v soboški bolnišnici v podporo boju s koronavirusom zbrali 2260,5 kilometrsko verigo. V akciji so sešteli kilometre, ki so jih v zadnjem tednu pretekli, prekolesarili in prehodili. Kilometre so prispevali tudi deskarji na vodi in planinci z drugih koncev Slovenije.

Dodajmo svoje kilometre še mi. Koliko jih bomo zbrali vsi skupaj učenci, učitelji in zaposleni na šoli?

Beležite kilometre, ki jih boste prehodili, pretekli, prekolesarili ali opravili z drugimi dejavnostmi od 11. do 15. 5. 2020.

V spletni učilnici odgovorite na vprašanja:
a) S katerimi dejavnostmi si nabiral/a kilometre? 
b)Koliko kilometrov si nabral/a v tem tednu? 
c) Ali te je akcija Veriga čistih rok motivirala h gibanju? (od 1 - ne/slabo do 5 - zelo/sem želel/a prispevati čim več kilometrov)

 

 

8. teden dela na daljavo 4. - 8. 5. 2020

TEKI

Cilj: razvijati hitrost in vzdržljivost
Motivacija: ogled video posnetka HITROST

Naloga: 
1. Ogrevanje.
2. Ponovi štartna povelja za nizki štart: "NA MESTA"  -  "POZOR"  -  "ZDAJ" (štartaj in teci nekaj metrov).
3. Ponovi štartna povelja za visoki štart: "NA MESTA"  -  "ZDAJ" (štartaj in teci nekaj metrov).
4. Izvajaj vaje tekaške abesede za izpopolnjevanje tehnike teka:
  - skiping (nizki, visoki)
  - hopsanje
  - kratki poskoki
  - grabljenje
  - tek s poudarjenim odrivom
  - striženje
  - tek z udarjanjem pet nazaj
5. Izvajaj različne oblike tekov (kratki sprinti, cik cak, teki z menjavo tempa, sprint po klančini navzgor...).
6. Po vadbi ne pozabi na raztezanje mišic.
7. V spletni učilnici odgovori na vprašanja.


 

7. teden dela na daljavo 27. 4. - 1. 5. 2020

Prazniki in počitnice

 

5. in 6. teden dela na daljavo 14. - 24. 4. 2020

ŽONGLIRANJE IN TRIKI Z ŽOGAMI

1. Poskusi žongliranje in različne trike z različnimi žogami.
2. Žongliraj ali izvedi trik, naredi video posnetek s svojo izvedbo in ga oddaj v spletni učilnici.

GRADIVO (za motivacijo, idejo)
1. Z roko: Žongliranje s tremi žogicami
2. Nogomet: Žonglranje z eno žogo
3. Nogomet: Žonglranje z dvema žogama
4. Nogomet: Tanja Žagar žonglira
5. Nogomet: 5 trikov
6. Košarka: Vodenje dveh žog
7. Košarka: 6-letnik vodi žogo

 

4. teden dela na daljavo 6. - 10. 4. 2020

VAJE S KOLEBNICO

a) Ponovi osnovne skoke in bodi dnevno aktiven.
b) Poskusi nove skoke in vaje.
c) Odgovori na vprašanja v spletni učilnici (samoevalvacija).

Ocenjevalna lestvica od 1 (nič/slab) do 5 (zelo/odlično).
Koliko so te posnetki motivirali za vadbo s kolebnico?
Kako aktiven si bil/a dnevno s kolebnico?
Ali si zadovoljen/a s svojo tedensko gibalno aktivnostjo?

GRADIVO - VAJE S KOLEBNICO

Kolebnica je odličen kardio pripomoček, vadba je intenzivna in ima neposreden vpliv na razvoj aerobne in anaerobne kapacitete. Nekaj minut poskokov,  srčni utrip se dvigne in deluje v visokem območju, kar ima velik vpliv na metabolične procese v telesu. S preskoki prebudite mišice vsega telesa, celotno telo sodeluje pri vadbi. Kolebnica vam bo pomagala izboljšati vzdržljivost, moč, hitrost in koordinacijo.

Dolžina kolebnice: Ko s stopalom stopite na sredino kolebnice in jo potegnete do telesa, mora ročaj segati do pazduhe.

Gradivo za motivacijo 
1. Vadba s kolebnico – video​​​​
2. 10 minutna vadba – video
3. 50 vaj s kolebnico – video
4. Najboljši s kolebnica – video
5. S kolebnico do preproste in učinkovite vadbe (Zdravo.si)
6. Jumprope for kids – začetki
7. Koreja kolebnica nastop
8. Allie in Raily kolebnica nastop
9. Skupinski nastop

 

 

3. teden dela na daljavo 20. 3. - 3. 4. 2020

IZZIVI

Oglej si izzive na spletu (Gradiva izzivi 365) in jih preizkusi po svojih zmožnostih.
Pred vadbo se dobro ogrej in poskrbi za varnost. 
Najdi svoj izziv; naredi posnetek, fotografijo in/ali opis izziva in ga oddaj v sletni učilnici.

Gradivo: Izzivi 365
1. Japonska stoja
2. Plezanje okoli klopce 
3. Monkey Business
4. Čevap plank
5. Stol ob steni
6. Banana
7. Plank na žogi
8. Plank z dvigovanjem
9. Počepi na eni nogi
10. Skok v višino ob drogu
11. Odriv iz sklece
12. Core z obrati
13. Dragon flag
13. Hodi in teci

 

2. teden dela na daljavo 23. - 27. 3. 2020

Tabata

Pred vadbo se dobro ogrej s tekom na mestu in razteznimi vajami

Vadbe
1. Tabata za začetnike (4 minute)
2. Tabata (7 minu)
3. Tabata (4. minute)
4. Tabata za otroke (16 minut)
5. Tabata za otroke (13 minut)

Naloga v spletni učilnici (Xooltime)
1. Oceni počutjo ob izvajanju tabate od 1 (slabo) do 5 (odlično).
2. Preizkusi primere vadb na spletu in vsaj eno povezavo (tebi ustrezno vadbo) oddaj v spletni učilnici.

 

1. teden dela na daljavo 16. - 20. 3. 2020

Fartlek ali "igra hitrosti"

Fartlek je nastal na Švedskem med drugo svetovno vojno. Vadba poteka izključno v naravi s čim bolj pestro konfiguracijo terena. Pri fartleku gre za povezovanje tekaške in netekaške (hoja, skoki,...) telesne priprave. Metoda ima izrazit učinek na psihično sprostitev učencev. Dražljaji so zelo raznovrstni in vplivajo na razvoj aerobnih, anaerobnih funkcij, laktatnih in alaktatnih mehanizmov.

Ogrevanje: Hoja do bljižnega travnika, gozda. Kompleks gimnastičnih vaj

Glavni del: Vsebina fartleka je lahko sestavljena iz naslednjih elementov:

  • hoja, lahkoten tek,
  • gimnastične vaje,
  • tempo tek, tek navkreber,
  • tek po klancu navzgor,
  • šprint,
  • poskoki,
  • sprostilne vaje.

Zaključni del: Umirjanje s hojo in vrnitev nazaj domov. Umivanje. Napitek.

Pri teku naj bo tekaški korak prožen in lahkoten. Telo naj bo vzravnano in mirno, brez večjih rotacij in nagibov ramen. Pogled je usmerjen nekoliko naprej. Roke se sproščeno gibljejo ob telesu. Prsti so pokrčeni v rahli pesti, v komolcih je pravi kot, gibanje rok v ramenih pa se prilagaja hitrosti teka. Stopala postavljamo tako, da se tal najprej dotaknemo s srednjim zunanjim delom, nato težo prenesemo na ves sprednji del stopala (stopalo povaljamo) od zunanjega proti sprednjemu notranjemu delu. Hitrejši, kot je tek, bolj tečemo po sprednjem delu stopala in višje dvigujemo kolena.

Hitrost fartleka naj bo prilagojena vaši telesni pripravljenosti. Za vas je primeren ogovorni tempo teka, kjer je frekvenca dihanja umirjena in enakomerna.

Gradivo
1. Wikipedija: Fartlek
2. Aktivni.si: Fartlek
3. FB: Fartlek - 1, 2, 3 gremo
2. Fartlek: Tekaška vadba, kjer se igrate s hitrostjo
3. Tekaška oblika: Pravilna tehnika teka in nasveti za preprečevanje poškodb

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Osnovna šola Hruševec Šentjur