”Korak k sončku” - na poti k ENI ŠOLI ZA VSE
Načrt programa za šolsko leto 2024/25
Cilji
- Sprejemanje in razumevanje vsakršne drugačnosti,
- oblikovanje take družbene in socialne klime, ki bi otrokom, mladostnikom in odraslim z invalidnostjo kot manjšini, omogočila enake možnosti, kot jih imajo sovrstniki,
- pomagati vsem otrokom uresničevati pravico do vključevanja v socialno okolje in polnega sodelovanja v njem,
- seznanjanje strokovnih delavcev v ali šolah z razvojnimi značilnostmi in posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami otrok z invalidnostmi,
- izbor literature na temo drugačnosti,
- medsebojno druženje in preprečevanje diskriminacije,
- strokovna pomoč učiteljem pri delu z učenci in starši v obliki brezplačnih predavanj, delavnic, srečanj in drugih oblik izobraževanja in
- vključiti čim več zaposlenih v projekt.
Čas izvajanja
- Skozi celo šolsko leto,
- pri šolskih in obšolskih dejavnostih in
- na množičnih prireditvah.
Aktivnosti
Za učence
- Predavanje za otroke o različnih oblikah drugačnosti.
- Seznanjanje z drugačnostjo v okviru šolskih in obšolskih dejavnosti.
- Obravnava tematike na srečanjih šolske skupnosti.
- Branje, pripovedovanje vsebin, razgovor o vsebini, poročila, doživljanje zgodbe, ilustriranje zgodbe, posameznih delov, izdelava plakatov.
- Igra vlog.
- Socialne igre (vodenje slepca, z zavezanimi očmi…)
- Sprehod skozi park za slabovidne v Srednji šoli za hortikulturo v Celju.
- Organizacija množične prireditve - druženje in pohod.
- Izvedba paralimpijskega šolskega dneva.
- Dodatna strokovna pomoč za učenca s cerebralno paralizo – prilagojene ure športne vzgoje.
- Usmerjanje učenca s cerebralno paralizo, da se aktivno vključuje v različne gibalne aktivnosti in ponuditi prilagojene dneve dejavnosti.
- Prilagojena karierna orientacija za učence s posebnimi potrebami.
- Dodatni pouk učenja slovenskega jezika.
- Seznanjanje z drugačnimi kulturami s kulturno raznolikostjo (sobivanje).
- Medkulturne dejavnosti.
- Nudenje možnosti za razvoj njihovih sposobnosti (individualno ali v skupinah).
Za zaposlene
- Predavanje o različnih oblikah drugačnosti.
- Izobraževanje na seminarjih.
- Pogovori med zaposlenimi, primeri iz prakse.
- Pogovori z različnimi strokovnimi delavci, ki imajo profesionalne izkušnje z drugačnimi.
- Obisk institucij, kjer poteka varstvo, izobraževanje, usposabljanje, delo in bivanje otrok in odraslih s posebnimi potrebami.
- Sodelovanje z OŠ Glazija – Šola za otroke s prilagojenim programom, Varstveno delovni center Šentjur, OŠ Franja Malgaja Šentjur, Rehabilitacijski inštitut RS Soča, CRI Kamnik Center za rehabilitacijo invalidov, Center za sluh in govor Maribor , Združenje izvajalcev zaposlitvene rehabilitacije v RS, Center za psihodiagnostična sredstva v Ljubljani, Center za mentalno higieno otrok in mladostnikov Celje (delovna terapija, psihologi, fizioterapevti), Mladinsko klimatsko zdravilišče Rakitna in drugimi ustanovami (zdravstveni domovi).
- Navezovanje stikov z otroki in odraslimi z invalidnostmi ter njihovimi družinami (obiski, športno sodelovanje, prireditve, spoznavanje invalidskih delavnic...).
- Povezovanje v lokalnem okolju.