Šport

11. teden dela na daljavo

11. teden dela na daljavo 25. do 29. 5. 2020

17. KOORDINACIJA

Koordinacija gibanja je sposobnost učinkovitega izvajanja sestavljenih in zapletenih gibalnih nalog. Kaže se v učinkoviti uskladitvi časovnih in prostorskih elementov gibanja, pri čemer morata v CŽS (centralni živčni sistem) potekati dva procesa: načrtovanje in uresničevanje gibanja (nadzor in sprotni popravki gibanja). (Borut Pristotnik, 1999)

Gradivo
1. Video: ”nogice - rokice”.

Naloga
1. Pripravi 30 listov z odtisi rok in nog ter jih po tri v vrsto (2 nogi in 1 roka ali 1 noga in 2 roki) razporedi na tleh.
    Lahko jih narišete tudi s kredo.
2. Opravi nalogo kot je prikazano na posnetku ”nogice - rokice”. Na enkrat pravilno pokrij trij odtise v vrsti.
    Nalogo poskušaj opraviti čim hitreje.
3. K sodelovanju lahko povabiš tudi ostale družinske člane ali na daljavo komuniciraš s sošolci. 
4. V spletni učilnici oddaj dokaze o opravljeni nalogi in odgovori na vprašanja.
    - Naloži posnetek ali sliko/e, ko izvajaš nalogo ”nogice - rokice”.
    - Koliko ponovitev si potreboval/a, da si opravil nalogo brez napake?
    - Koliko časa si potreboval/a za najhitrejšo izvedbo?
    - Kako zanimiva/zabavna je zate naloga ”nogice - rokice”? (1-nezanimiva do 5-zelo zanimiva/zabavna)

 

 

10. teden dela na daljavo 18. do 22. 5. 2020

16. VADBA ZA SOŠOLCA/KO

1. Pripravi vadbo za sošolca/ko ali manjšo skupino (uvodni del, glavni del, zaključni del).
2. Dogovori se s sošolcem/ko ali manjša skupino za vadbo na daljavo (določita termin - dan in uro),
3. Izvedba vadbe (vsaj 1x si v vlogi vodje vadbe in vodiš ter zraven izvajaš vadbo po svoji pripravi ter si vsaj 1x udeleženec in slediš vadbi sošolca/ke).
4. Pogovor s sošolcem/ko ali manjšo skupino o vadbi (povratna informacija o vadbi, počutje...).
5. Odgovori na vprašanja v spletni učilnici in priloži dokaze o pripravi in vadbi.

1. Navodila za pripravo vadbe.
- uvodni del (12 minut: na kratko predstavi sošolcu/ki vadbo, motivacija, ogrevanje),
- glavni del (25 minut: športne aktivnosti po izboru - npr. atletske vsebine, tek v naravi, igre z žogo ali loparji, kolebnica, ples, gimnastika, joga, vaje za zdravo telo...),
- zaključni del (8 minut: sproščanje, raztezanje, pogovor o vadbi).

 

 

9. teden dela na daljavo 11. do 15. 5. 2020

15. VERIGA ČISTIH ROK

Cilj: nabiranje kilometrov z gibanjem za verigo čistih rok

Vsako leto 5. maja ob pozivu Svetovne zdravstvene organizacije po vsem svetu potekajo kampanje o pomenu čistih rok za zdravje ljudi. Ob mednarodnem dnevu higiene rok so letos v soboški bolnišnici v podporo boju s koronavirusom zbrali 2260,5 kilometrsko verigo. V akciji so sešteli kilometre, ki so jih v zadnjem tednu pretekli, prekolesarili in prehodili. Kilometre so prispevali tudi deskarji na vodi in planinci z drugih koncev Slovenije.

Dodajmo svoje kilometre še mi. Koliko jih bomo zbrali vsi skupaj učenci, učitelji in zaposleni na šoli?

Beležite kilometre, ki jih boste prehodili, pretekli, prekolesarili ali opravili z drugimi dejavnostmi od 11. do 15. 5. 2020.

V spletni učilnici odgovorite na vprašanja:
a) S katerimi dejavnostmi si nabiral/a kilometre? 
b)Koliko kilometrov si nabral/a v tem tednu? 
c) Ali te je akcija Veriga čistih rok motivirala h gibanju? (od 1 - ne/slabo do 5 - zelo/sem želel/a prispevati čim več kilometrov)


 

8. teden dela na daljavo 4. do 8. 5. 2020

13. PRVI IZZIV

Prvi izziv je, da si v razredu poiščete par, formirate trojke ali skupine po štiri. Nalogo, ki jo boste dobili v nadaljevanju (14. DRUGI IZZIV), popestrite z delom v skupinah preko videoklica, se o njej pogovorite, svetujete sošolcu ali sošolcem, kaj morajo spremeniti da bodo vaje pravilno izvajali… Skratka motivirajte drug drugega. 

14. DRUGI IZZIV

Drugi izziv je bistveno lažji. Izvesti je potrebno kombinacijo vaj, ki jih vidite na sliki. Večina vas te vaje pozna že po slikah, dodan pa je še kratek opis:

POSKOKI: Poskoki narazen-skupaj z istočasnim delom rok. Ko poskočite narazen, gredo roke nad glavo.
SED V OPORI: Z ravnim hrbtom se naslonite ob steno. V kolenskem in kolčnem sklepu morate imeti pravi kot in v tem položaju vstrajate določen čas.
SKLECA: Če ne zmorete naredit sklece na sliki, lahko roke položite recimo na stol ali na mizo, kar vam vajo precej olajša.
DVIGOVANJE TRUPA: Pri dvigovanju trupa lahko delate tisto “različico”, ki vam je najljubša.
STOPANJE NA STOL: Pri stopanju na stol mora biti stol ob steni in nanj stopate izmenično z levo in desno nogo.
POČEPI: Počepe delajte na celih stopalih z ravnim hrbtom. Roke so spredaj za ravnotežje.
IZPADNI KORAK: Pri izpadnem koraku bodite pozorni, da je koleno nad gležnjem in ne pred njim. Hrbet naj bo zopet čim bolj raven.
PLANK: Pri opori na podlakteh bodite pozorni na ravno telo.

NALOGA
1. Naredite tri serije teh osmih vaj.
2. V prvi seriji delate vsako vajo 20 sekund, počitek med vajami je 10 sekund.
3. Odmor med serijami si lahko določite sami (1 – 5 min), glede na vaše sposobnosti.
4. V drugi seriji delate  vsako vajo 15 sekund, počitek je prav tako 15 sekund. Sledi zopet daljši odmor. 
5. V tretji seriji delate vajo 10 sekund, počitek pa se podaljša na 20 sekund.
6. V spletni učilnici odgovori na vprašanji.

Če po koncu tretje serije ne boste utrujeni, ste ali “supermen” ali pa vaje niste izvajali dovolj intenzivno.
 

7. teden dela na daljavo 27. 4. do 1. 5. 2020

Prazniki in počitnice
 

6. teden dela na daljavo 20. do 24. 4. 2020

11. FINALNO (KONČNO) TESTIRANJE ZA ŠPORTNO VZGOJNI KARTON

a) Opravi končno testiranje za šv karton (na enak način kot je bilo opravljeno začetno in vmesno testiranje marca/aprila 2020).
b) V šesto kolono športno vzgojnega kartona vpiši rezultate končnega testiranja (primer ŠV kartona je naložen v spletni učilnici).
c) Primerjaj rezultate in zapiši samoevalvacijo (si rezultate izboljšal/a, poslabšal/a, vzroki, kaj to pomeni, kako naprej, zadovoljstvo...)
d) ŠV karton in samoevalvacijo slikaj ter dokumenta naloži v spletno učilnico (Xooltime). 


12. GIBAM VSAK DAN - VSAJ 60 MINUT

a) Vsak dan bodi vsaj 60 minut gibalno aktiven, tako da si prezračiš pljuča, povišaš srčni utrip in se preznojiš.
Večji del telesne dejavnosti naj predstavljajo aerobne aktivnosti. Opravi tudi raztezne vaje in vaje za mišično moč.
b) Načrtuj in spremljaj svojo gibalno aktivnost vsak dan in na kratko zapiši aktivnosti in obremenitve. 
Primeri zapisa:
- Tek v naravi: 10 minut, 2 km.
- Hitra hoja (po gozdu, v naravi...): 30 minut, 3 km.
- Poskoki s kolebnico: na mestu - 2 minuti, 200 poskokov; v teku - 5 minut 300 poskokov.
Dnevnik vadbe lahko zapisuješ v zvezek, beležko, telefon, dokument na računalniku...

c) Dnevnik vadbe naloži v spletno učilnico (Xooltime).

 

5. teden dela na daljavo 14. do 17. 4. 2020

Drage učenke, dragi učenci in spoštovani starši,

pa se ob delu na daljavo odpravimo še na športni dan - na pohod z družino v naravo.

Želimo, da ste, učenci, vi tisti, ki boste motivirali ostale člane družine
in jih vzpodbudili, da se vam pridružijo na športnem dnevu. 

Kdaj: izberite si dan med 11. in 19. 4. 2020 (dopoldan ali popoldan)
Kam: na pohod v naravo 
Dolžina poti: cca. 5 km

Prosimo, da v času epidemije upoštevate splošna navodila za zajezitev širjenja virusa. Izpostavljamo vam najpomembnejše:
- izogibajte se javnim površinam,
- stiku z vsemi, ki niso člani vaše družine,
- ostajajte na področju vaše občine.

Kot velja za vse športne aktivnosti je pomembno predvsem sledeče:
- bodite gibalno aktivni samo, če ste zdravi in brez poškodb,
- bodite primerno oblečeni in obuti,
- pijte tekočino in
- poslušajte svoje telo (ne pretiravajte).

Če ste si zamislili pot, ki vodi po gozdu, bodite pozorni na
- podrta drevesa,
- suhe veje, ki lahko padajo,
- spolzko podlago (rosa, listje, veje),
- ovire na tleh...

Navodila za učence 6. do 9. razreda
1. Na straneh https://www.google.com/maps/, https://zemljevid.najdi.si/, ali kateri drugi tovrstni strani, poišči pohodno pot (na bližnji hrib, gozdno pot, oddaljen travnik, in podobno) v razdalji cca. 5 km in jo slikaj. Primer slike je v priponki.
2. Opravi načrtovano pot. Na cilju se lahko slikaš ali pa slikaj objekt, prostor, razgled in podobno, skupaj z aktualnim dnevnim časopisom ali trgovinskimi reklamami, ki jih prejmete v nabiralnik.
3. Opiši pot, kaj vse si doživel (nekaj stavkov) in jih skupaj z slikami prilepi v spletno učilnico.

Bodite igrivi, ustvarjalni in kreativni.

Ideje za popestritev pohoda v naravi
- Iskanje zaklada v naravi (zanimva drevesa, grče, dupline, živali..., na cilju lahko tudi družinski član skrije sporočilo, sadež, pisanko...),
- prisluhnimo naravi (koliko različnih zvokov slišimo),
- gibalno oponašanje živali,
- igra Vidim kar ti ne vidiš in to je... npr rumeno - sodelujoči ugibajo, kaj oseba vidi (trobentico, regrat...). Tisti, ki ugane postavi naslednje vprašanje,
- zadevanje cilja (debla, markacije, veje...) s storžem,
- premagovanje ovir (presakovanje potoka, vej na tleh),
- nabiranje plodov v naravi (na cilju ali doma naredite izdelek ali sporočilo),
- objemite drevo (sami ali vsi skupaj - umiritev),
- primerjaje deel dreves, lubje,
- itd.

Srečno pot! 

 

 

Razvoj gibalnih (motoričnih) sposobnosti

4. teden dela na daljavo 6. do 10. 4. 2020

8. POLIGON V NARAVI

a) V naravi sestavi poligon, ki bo vseboval od 3 do 5 postaj, kjer boš razvijal osnovne gibalne sposobnosti.

Glede na to, koliko prostora imaš, lahko vključiš krajši ali daljši šprint, enega ali več različnih poskokov, gibanje in premagovanje poljubnih ovir nazaj ter različne vese oziroma dvigovanja na drevesu. Prav tako lahko vključiš različne vaje za trebušne mišice, odvisno od tega, kje poligon pripravljaš. Po želji lahko dodaš tudi razna plazenja, lazenja, kotaljenja…

b) Pri vsaki postaji opiši nalogo in katera motorična sposobnost se razvija. 
(Primer: vesa v zgibi na veji –  mišična vzdržljivostna ramenskega obroča in rok;
hoja nazaj po vseh štirih čez deblo – koordinacija).

c) Poligon ali skico poligona slikaj in sliko naloži v spletno učilnico.

Bodite ustvarjalni in preživite čim več časa v naravi.

9. GRADIVO (namenjeno motivaciji in pridobivanju idej)

1. Poligon pred hišo 1
2. Poligon pred hišo 2
3. Športni poligon v naravi
4. Poligon v naravi
5. Poligon na trgu
5. Poligon FB

10. SAMOOCENJEVANJE O GIBALNI AKTIVNOSTI

Po slovenskih smernicah je priporočljivo, da ste otroci in mladi vsak dan minimalno 60 minut gibalno dejavni, saj se z gibanjem predihajo pluča, pospeši delovanje srca in s tem se okrepi imunski sistem ter zmanjša tveganje za okužbo. Kako dejavni pa ste vi? 
V spletni učilnici odgovori na vprašanja:
a) Kolikokrat na teden si gibalno dejaven? (od 1 - 1x na teden do 5 - 5x in več na teden)
b) Koliko minut na dan si povprečno gibalno dejaven? (1: 1-20 minut; 2: 21-40 minut; 3: 41-60 minut; 4: 61-90 minut; 5: več kot 90 minut)
c) Ali si s svojo gibalno aktivnostjo zadovoljen? (od 1 - ne/slabo do 5 - da/odlično)

 

3. teden dela na daljavo 30. 3. do 3. 4. 2020

5. VMESNO TESTIRANJE in POSTAVITEV CILJEV GLEDE NA DOSEŽENE REZULTATE

a) V tretjo kolono športno vzgojnega kartona vpiši rezultate lanskega testiranja. 
V kolikor rezultatov nimaš, se obrni na športnega pedagoga, ki ti bo rezultate posredoval po e-pošti. 
b) Ponovno opravi testiranje na isti način, kot v prvem tednu dela na daljavo in rezultate vpiši v četrto kolono svojega športno vzgojnega kartona.
c) V peto kolono vpiši CILJE, ki bod boljši od lanskega rezultata in rezultata vmesnega testiranja letos.
d) ŠV karton slikaj in obesi v spletno učilnico (Xooltime).

6. NAČRT in DNEVNIK VADBE

a) Glede na napredek oz. ne-napredek oblikuj načrt vadbe za naslednji teden in 
b) vodi dnevnik vadbe (vaja, število ponovitev, serij, čas, intenzivnost, pulz...).
c) Gradivo slikaj in obesi v spletno učilnico (Xooltime).

7. SAMOOCENJEVANJE s pomočjo Kahoot kvizov

a) Reši Kahoot kvize ŠV Karton in se glede na število pravilnih odgovorov preveri, točke vpiši v spletno učilnico.

Kviz Koda - Game PIN
ŠV Karton - 1. stopnja 0671043
ŠV Karton - 2. stopnja 0529965
ŠV Karton - 3. stopnja 0574956

Kviz pričnete z vpisom kode v Game PIN na povezavi: Kahoot .  

Točkovna lestvica - 10 vprašanj 

Točke Pravilni odgovori
1 1 do 5
2 6
3 7
4 8
5 9 in 10

 

 

2. teden dela na daljavo 23. - 27. 3. 2020

3. DNEVNIK AKTIVNOSTI

Fotografiraj svoje izdelke in jih objavi v spletni učilnici (Xooltime) po naslednjem vrstnem redu:
a) ŠVZ karton
   - v prvi koloni so zapisani rezultati vačega inicialnega (začetnega) stanja; testiranje ste opravili v prvem tednu dela na daljavo,
   - v drugi koloni so zapisani vaši cilji, ki jih želite doseči na testiranju 2020.
b) Načrt vadbe. Vključi razvoj vseh motoričnih sposobnosti.
c) Dnevnik aktivnosti (aktivnosti, vaje, čas, število ponovitev...).
    Priporočilo: Bodite dnevno aktivni glede na svoje možnosti in vremenske razmere.

4. SAMOOCENJEVANJE 

Oceni svoje teoretično znanje v povezavi s športno vzgojnim kartonom (testi, antropometrične znažilnosti, motorične sposobnosti, vpis rezultatov, razumevanje obdelanih rezultatov - XT vrednosti...). Ocenjevalna lestvica od 1 do 5 : 1 nezadostno - 5 odlično znanje (naloga v spletni učilnici).


 

1. teden dela na daljavo 16. - 20. 3. 2020

1. ŠVZ KARTON - INICIALNO (ZAČETNO) STANJE

V e-učbeniku šport najdeš v 5. podpoglavju (Spremljanje lastnih gibalnih sposobnosti) 1. poglavja (Telesne značilnosti in gibalne sposobnosti) športno vzgojni karton. Športno vzgojni karton preriši/prepiši na list. Opravi testiranje po svojih zmožnostih in zabeležit trenutne rezultate v svoj karton in v Spletno učilnico (Xooltime) za naslednje teste:

1.) ATV (telesna višina v mm), ATT (telesna teža v kg do 0,1 kg natančno).
2.) DPR (Dotikanje plošče z roko 20 sekund - Premer dveh okroglih plošč je 20 cm, najbližja robova sta oddaljena 61 cm. Desničarji izvajate nalogo z desno roko. Levo roko položite na sredino, desno položite na levi krog ter pričnete z izmeničnem dotikanjem. Štejejo se dotiki z desno roko na levem krogu; levičarji obratno).
3.) SDM (skok v daljino z mesta v cm; pri doskoku se meri zadnji odtis stopala).
4.) DT (dviganje trupa v 1 minuti).
5.) Predklon (stegnjena kolena; zabeleži si do kod prideš s prsti - do kolen, sredine pokostnice, narta, tal... s prsti ali dlanjo).
6.) VZG (vesa v vzgibi v sekundah; brada se ne sme dotikati droga).
7.) 60 m (tek na 60 metrov v sekundah).
8.) 600 m (tek na 600 metrov v sekundah).

 Gradiva v povezavi s športno vzgojnim kartonom:
1. Spletna stran: SLOfit
2. E-učbenik za šport: Poglavje 1. Telesne značilnosti in gibalne sposobnosti
3. E-učbenik: Športno vzgojni karton
4. Šport: Športno vzgojni karton


2. CILJI in NAČRT VADBE

V drugo kolono športno vzgojnega kartona vpiši rezultate, ki jih želiš doseči na testiranju 2020.
Pripravi si načrt vadbe in ga izvajaj.

Gradivo:
  1. E-učbenik šport: Priprava lastnega načrta vadbe
  2. E-učbenik: Zakonitosti športne vadbe in vpliv na človeka (15 strani)
  3. Plakat: Za razvoj mišične moči
  4. Plakat: Gibljivost in metode za razvoj gibljivosti
  5. Plakat: Vzdržljivost in metode za razvoj vzdržljivosti
  6. Plakat: Tek v naravi
  7. Plakat: Srčni utrip in športna vadba
  8. E-učbenik: Visoki in nizki štart
  9. E-učbenik: Najpogostejše napake pri šprintu
10. E-učbenik: Vzdržljivostni tek
11. E-učbenik: Individualizacija vadbe
12. E-učbenik: Atletska abeceda
13. Šport: Ogrevanje pred vadbo
14. Šport: Kondicijska priprava in metode vadbe
15. Šport: Srčni utrip

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Osnovna šola Hruševec Šentjur