Namen obeh programov je najmlajše motivirati za gibalno dejavnost, predvsem pa v njih vzpodbuditi željo, potrebo, navado po športni igrivosti v vseh starostnih obdobjih. Notranje in zunanje spodbude lahko okrepijo želje po športnemu udejstvovanju. Sodobni način življenja zahteva, da namenimo več pozornosti ustrezni količini gibalnih vsebin v vrtcu in osnovni šoli. Pomembne so kakovostne spodbude s področij umskega, gibalnega, čustvenega in socialnega razvoja otrok. Ničesar ne smemo opuščati ali zapostavljati. Največ pozornosti naj bo namenjeno igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku (Šport mladih, Informator 1, 2010/11).
Zlati sonček
Športni program Zlati sonček je nadaljevanje projekta športne značke, ki se je uvedla 1976. Ena izmed večjih sprememb prenovljenega programa je drugačna opredelitev starostnega obdobja, ki mu je program namenjen. Stari program je bil zaključena celota zgolj za vrtec, prenovljeni program pa čvrsteje povezuje zadnje leto predšolskega obdobja in prvo triletno obdobje nove devetletne osnovne šole. Leta 1996 je prenovljeni program dobil tudi novo ime: ZLATI SONČEK in novo likovno podobo. Osrednji
simbol je sonce, ki predstavlja vir radosti, vitalnosti in življenjskega optimizma. Prilastek zlati pa simbolizira idejo, da so vsi naši otroci zlati, hkrati pa požlahtni priznanje, ki ga otroci dobijo ob sodelovanju v tem programu.
Cilj športnega programa Zlati sonček je obogatitev otrokovega prostega časa s športnimi vsebinami v vseh letnih časih. Poleg splošni namenov oziroma vzgojno-izobraževalnih smotrov, ki jih ima športna vzgoja, ima športni program Zlati sonček naslednje posebne namene:
- Obogatiti program redne gibalne oziroma športne vzgoje s sodobnimi športnimi vsebinami.
- S privlačnimi vsebinami, privlačno likovno podobo in privlačnim načinom izvedbe motivirati kar največ otrok, staršev, vzgojiteljic in učiteljev za takšno sodobno zasnovo športne vzgoje.
- Vsaditi v otroško zavest željo, navado in potrebo po podobnemu delovanju v naslednjih starostnih obdobjih.
Pri tem programu gre bolj za igro kot za tekmo. Otrok tekmuje predvsem s samim seboj, na pa z drugimi. Pomembnejša je udeležba od storilnosti. Program je zasnovan tako, da je vabljiv in uresničljiv tudi za manj zmogljive. Poglavitni namen norm pa je spodbujanje k pogostejši dejavnosti. (Zlati sonček, 1997)
Povezava: Šport mladih - Zlati sonček