BETT 2019

BETT je eden izmed največjih izobraževalnih sejmov na področju izobraževanja, usposabljanja učiteljev in uvajanja tehnologije v pouk že od leta 1985. Naslov letošnjega sejma je bil Creating better future by transforming Education (S preobrazbo izobraževanja ustvarjamo boljšo prihodnost) . Na sejmu smo si ogledali  ne le nove trende in najnovejšo tehnologijo, pač pa so bila na voljo tudi številna predavanja in delavnice, kjer so strokovnjaki in učitelji iz vsega sveta predstavljali svoje vizije in izkušnje z uvajanjem sprememb v izobraževanje. Vsebine so se tako povezovale z vsebino projekta Inovativna učna okolja podprta z IKT, torej smiselnim uvajanjem tehnologije v učenje in poučevanje, tako da postane učenec središče učnega procesa. 
Med trendi, ki jih je bilo zaslediti na področju tehnologije so bili predvsem:

  • Kodiranje in robotika, predvsem veliko število robotkov, ki jih učenci v šoli programirajo za izvajanje različnih nalog, ter pri tem razvijajo računalniški način razmišljanja. Od lanskega leta je čutiti navečji napredek na programiranju zahtevnejših robotov.
  • Zasloni na dotik, ki z različnimi programskimi rešitvami presegajo table, ki jih večinoma poznamo v naših šolah, saj omogočajo tudi deljenje zaslona mobilnih naprav učencev in obratno, Od lani do letos je napredel šel v večanje zaslonov in nižanje cen izdelkov.
  • Virtualna resničnost, kjer je bilo videti veliko očal, z uporabo katerih učenci dobijo 3D realno predstavo o različnih predmeth in pojavih, pa naj gre za človeške organe, vesolje ali življenje vojakov na fronti v prvi svetovni vojni. Letos je Boing razstavljal simulator letenja. 
  • Prilagojeno pohištvo, ki omogoča različne postavitve učilnice glede na organizacijo posamezne učne ure (npr. sodelovalno delo),
  • Vsebinski poudarki, ki smo jih še zasledili so bili tudi prilagoditve za učence s posebnimi potrebami (tako strojna kot programska oprema), aplikacije in programi za kreativno pisanje in učenje jezikov, pouk naravoslovja (STEM) ...
  • Veliko proizvajalcev se trudi, da bi različne programe in aplikacije, ki jih uporabljajo učitelji in učenci povezali v enotne sisteme, ki hkrati omogočajo ne le nadzor učencev in spremljanje njihovega napredka, temveč tudi menedžiranje šole. Z različnimi algoritmi ti sistemi vključujejo »learning analitics« in omogočajo individualizacijo in personalizacijo. 

Prisotnih je bilo veliko e-gradiv, prilagojenih različnim starostnim stopnjam in zmožnostim učencev), ki pa jih zaradi tujega jezika pri nas težje uporabimo. 
Svoje kotičke so imele tudi mnoge države (npr. Izrael...), ki so predstavljale spremembe, ki jih uvajajo v izobraževanje. Za vse starostne skupine je bilo zaslediti tudi veliko elementov igrifikacije, ki povezuje realni in virtualni svet. 

 

Poleg drugih predavanj, ki so potekala v Bett Areni oz. pri posameznih razstavljalcih (slednji so organizirali tudi različne delavnice), smo se udeleženci projekta Inovativna pedagogika 1:1 udeležili tudi predavanja Petra Claxtona. Predavatelj je izpostavil pomen širjenja učinkovitih načinov poučevanja, kjer je v središču aktivnosti učenec, tehnologija paj je podpora učnemu procesu. Najpogostejša napaka, ki jo učitelji pri tem delamo je uporaba novih orodij z tradicionalnim načinom poučevanja. Udeleženci smo v vlogi učencev izkusili tudi možnost sodelovalnega dela ob uporabi pametnih interaktivnih zaslonov. Predavatelj je izpostavil predvsem pomen skupne vizije šole ter motiviranih ter usposobljenih učiteljev. Nenehna evalvacija primermov dobre rabe je ključna za uspešno implementacijo tehnologije kot podpore uvajanja inovativnih učnih sistemov. Na voljo je bilo tudi veliko drugih predavanj, ki so podpirala razstavljene izdelke in njihovo uporabo v izobraževanju.

Nekateri ravnatelji smo imeli možnost ogleda javne šole na severu Londona. Šola ima 1200 učencev v starosti od 6-16 let. Šola je zelo sodobno zasnovana. Učenci imajo na dan 5 ur po 60 minut, od tega dve blok uri. Pouk pa poteka od devete do šestnajste ure. Vse učilnice so opremljene z interaktivnimi velikimi zasloni. Šola pa ima poleg velike telovadnice še več manjših odlično opremljenih fitnes prostorov. Šola je odprta za sodelovanje z okoljem. Nekateri učitelji pa smo si ogledali javno šolo na severovzhodu Londona, kjer so nam prikazali pouk s pomočjo SMART tehnologije. Učencev na šoli je okrog 400, stari pa so od 4 do 11 let.

Iz naše šole smo letos na sejmu bili: Manja Podgoršek Mesarec, Rosanda Dovnik, Klemen Gosar, David Plevnik in Robert Gajšek. V okviru rednega usposabljanja bomo udeleženci strokovne ekskurzije kolektivu na delovni konferenci 13. 2. 2019 predstavili svojo izkušnjo sejma, nova spoznanja in trende, za katere menimo, da bi jim lahko v okviru projekta Inovativna pedagogika 1:1 sledili.

 

Ponedeljek 22. April Ponedeljek
Sreda 24. April Sreda
Četrtek 25. April Četrtek
Sobota 27. April Sobota
Dan upora proti okupatorju
Nedelja 28. April Nedelja

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Osnovna šola Hruševec Šentjur