Naša šola je razvojna šola v projektu Inovativna učna okolja - Podjetnost. Nosilec konzorcija je Zavod RS za šolstvo. Projekt traja od 2017 do 2022. Ciljne skupine javnega razpisa so učenci osnovnih šol in strokovni ter vodstveni delavci osnovnih šol. Namen projekta je razvoj didaktičnih pristopov in strategij ter podpornega okolja in s tem modela spodbujanja podjetnosti v osnovnih šolah, usmerjenega v izvajanje odprtega in prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem. Ključna cilja javnega razpisa sta: razvoj, preizkušanje, implementacija, spremljanje in evalviranje celovitega ...
Inovativna učna okolja - Podjetnost
Krepitev kompetenc
Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah - POGUM Projekt poteka v sklopu razpisa prednostne osi Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost in traja od 3. 2. 2017 do 31.8.2022. Akronim projekta: POGUM (Podjetnost Gradnik zaUpanja Mladih) Sodelujoči v projektu: • ZRSS - vodenje projekta, • vzgojno-izobraževalni zavodi: 30 RVIZ (razvojne šole) in 90 IVIZ (implementacijske šole); • Univerza v Ljubljani, Pedagoška Fakulteta; Univerza na Primorskem, Pedagoška Fakulteta; • Šola za ravnatelje; ...
Podjetnost pri tehniki
Učenci 6. b razreda so v okviru projekta Podjetnost izdelovali 3D čebelice. Učenci so pri prejšnji uri TIT dobili navodila in nekaj zamisli za izdelavo čebelic (poiskati idejo na spletu, v šolo prinesti material za izdelek). Danes so pri pouku po svojih zamislih, načrtih pokazali svojo kreativnost in izdelali čebelice za katere so uporabili različne materiale (papir, karton, alu folija, koščki lesa..). Pri izdelavi so uporabljali različne obdelovalne postopke. Pri izdelovanju so se zelo zabavali in nastalo je nekaj zanimivih čebelic. Učitelj: Uroš Cingl
Biologija v 9. razredu
Učenci se seznanjajo z avtohtonimi živalskimi vrstami v domačem okolju: KRANJSKA SIVKA Razvijanje veščin: 1. Etično in trajnostno mišljenje. 2. Samozavedanje in samozadostnost. Mobiliziranje virov. 3. Sodelovanje. Izkustveno učenje. Dejavnosti: Avtohtonost in ogroženost kranjske čebele pri nas. Na osnovi izbranh člankov, skupine izdelajo miselni vzorec in predstavijo sošolcem. Aktivnost je bila uspešno izvedena z oddelkoma 9. a in 9. b razreda. Učiteljica: Marija Vok Lipovšek
Delavnica peke piškotov v 6. razredu
V decembru smo s šestošolci pri pouku gospodinjstva naredili delavnico peke piškotov z medom. Izbrali smo priljubljene ingverjeve piškote. Možice smo oblikovali z modelom, pri okrasitvi pa pustili domišljiji prosto pot. Poskrbeli smo tudi za alergike, ki so si pripravili bananin napitek z medom. Učiteljica: Darja Šarman
Oblikovanje etiket za medene izdelke
Z učenci 5. b smo po uvodnem delu ponovitve znanja o čebelah, pogledali nekaj fotografij ustekleničenega medu. Povedali so katerega izmed teh bi kupili in zakaj. Ugotovili smo, da jih je prej kot vsebina medu prepričala lepa etiketa na medu. Dobili so zadolžitev, da se prelevijo v vlogo čebelarja, ki bi želel prodreti s svojimi izdelki na trg in bi si skušal oblikovati čim bolj izvirno, unikatno etiketo za svoj med. Na koncu smo analizirali izdelke in izbrali najbolj privlačno etiketo. Zmagovalni par je dobil medeni palčki za čaj. Nekaj primerov etiket si lahko ogledate na fotografijah. Učiteljica: ...
Kranjska čebela v 3. b
Pri uri slovenščine v 3. b so se učenci urili v branju neumetnostnega besedila z naslovom Kranjska čebela. Učenci so poiskali bistvene podatke, povzeli temo ter tako vzpostavili razmerje med njihovim predznanjem in novimi informacijami. Naučili so se veliko novega o naši čebeli in bili ustvarjalni pri skupinskem ustvarjanju plakatov. Tako so usvojili postopek pisanja opisa živali. Učiteljica: Rosanda Dovnik
Četrtošolci in finančna pismenost
V četrtek, 29. 11. 2018, so imeli učenci 4. a pri uri matematike zahtevno nalogo; na eni strani so seštevali in odštevali denarne vrednosti na primerih, povezanih s čebelami in čebelarstvom, po drugi strani pa so razvijali veščine finančne in ekonomske pismenosti ter bili vključeni v elemente izkustvenega učenja. Obe omenjeni veščini sta namreč veščini kompetence podjetnosti, ki jo želimo pri učencih razviti v sklopu projekta Podjetnost. Učno uro sta opazovala tudi ravnatelj, Robert Gajšek, in vodja področja v projektu, mag. Barbara Lesničar. Učiteljici: Jana Cimerman in Manja Podgoršek ...
Od panja do piškotov
V četrtek, 29. 11. 2018, so učenci 5. a uro likovne umetnosti preživeli malce drugače kot navadno. Polovica razreda se je najprej preizkusila v peki medenih piškotov, druga polovica pa je panjskim končnicam uredila prostor na panju. Po koncu prve ure so učenci zamenjali aktivnosti, da so bili vsi udeleženi pri obeh delih. Pri uri pa je bila v okviru projekta Podjetnost prisotna tudi mag. Barbara Lesničar z Zavoda RS za šolstvo. Učiteljici: Hermina Šeško in Polona Ratajc Čujež
Šolski radio
V petek, 16. 11. 2018, je ob tradicionalnem slovenskem zajtrku potekala oddaja šolskega radia na temo Čebele. V vlogi radijskih voditeljev so nastopali devetošolci Gašper Urleb, Eva Horvat, Taja Zajko in Laura Destovnik, glasbo pa sta predvajala Nejc Zajko in Aljaž Rataj. Oddaja je govorila o vrstah čebel v čebelji družini, njihovih lastnostih ter nalogah, o izjemnem pomenu čebelarstva – čebele z opraševanjem omogočajo obstoj različnih živalskih in rastlinskih vrst ter s tem tudi obstoj človeka – ter o medu. Sledile so zanimivosti iz sveta čebel. V oddaji je bilo obilo dobre tematsko obarvane ...
Čebelarska literatura v 6. b
V oktobru 2018 so učenci 6. b-razreda v knjižnici poiskali literaturo na teme čebelarstvo, čebele, čebelnjak, čebelar ... Prebirali so strokovno literaturo, prispevke revij, zloženke, pravljice in slikanice. Ko so učenci našli kakšno zanimivost, so jo delili s sošolci. Delo so nadaljevali v parih ali manjših skupinah. Proti koncu ure so se vsi učenci zbrali na in okoli udobne sedežne v knjižnici in prisluhnili zgodbi sošolca. Z zanimanjem so poslušali in se močno nasmejali pri poglavjih delitvi vlog, parjenja in razmnoževanja. Doma so literarno in likovno ustvarjali. Izdelke so prinesli ...
Čebelarski muzej Radovljica
V soboto, 6.10.2018 je kolektiv naše šole obiskal čebelarski muzej v Radovljici.
Prvošolci in čebele
Prvošolci so odgovarjali na vprašanja o tem, kdo so člani čebelje družine, kaj delajo čebele in še marsikaj drugega. Kakšni so bili njihovi odgovori, si poglejte v spodnjem posnetku. Učiteljici: Sergeja Vidmar Jelen in Nina Pišek
Muzejski kovček na obisku
V četrtek, 4. 10., in petek, 5. 10, so učenci razredne stopnje sodelovali pri delavnici Muzejski kovček na obisku v izvedbi Čebelarskega muzeja Radovljica. Kustosinji pedagoginji Jerneja in Sonja sta za učence pripravili vsebine o muzejih oz. čebelarstvu in čebelah. Učenci prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja so sodelovali pri enourni delavnici spoznavanja čebelarskih pripomočkov, izdelkov, članov čebelje družine; učenci 4. in 5. razreda pa so se poleg omenjenega preizkusili tudi v vlogi kustosov, saj so pripravili razstavo. Utrinke z delavnice si lahko pogledate v spodnjem ...
Delavnica za učitelje naše šole
Podjetnost
V okviru projekta Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah so 5. 12. 2017 učitelji naše šole, Manja Podgoršek, Sergeja Vidmar Jelen in Tanja Firer, pripravili delavnico za kolege. Na delavnici je bila na kratko predstavljena struktura projekta, nameni in cilji, v nadaljevanju pa smo se spoznali s kompetenčnim podjetnostim okvirjem, področji in veščinami. Pri vsaki veščini (npr. samoiniciativnost) smo iskali asociacije, tvorili definicije in oblikovali aktivnosti, ki bi jih lahko izvedli v okviru pouka. ...